Aloitin siitä, että vedin lamppujen johdot konetilasta puskurille. Lamppujen plus johdot tulisivat releeseen kiinni, joten kolvasin ne ja kolmannen johdon yhteen. Muita releelle tulevia johtoja olivat plus- ja miinusjohdot kytkimeltä.
Kun rele oli kytketty, aloin kytkeä valoihin johtoja. Niihin vedettiin plus ja miinusjohdot. On se jännä, että kun oli ensimmäistä lamppua laittaessa ihmetellyt ja tutkinut, että kuinka nää tulee, niin toinen lamppu meneekin vähintään puolet nopeammin. Lamppujen kiinnikkeille porattiin reiät ja ne laitettiin pulteilla kiinni. Sain kädet haavoille, kun laitoin paikoilleen yhtä mutteria, juuri sen kolon edessä oli joku muoviläpyskä, joka sitten raapi käsiä kivasti.
Ensimmäisellä kokeilu kerralla lamput ei syttyneet, mutta rele kuitenkin napsui, eli siihen tuli jännite. Siinä hetken mietittiin ja huomattiin, että maajohdot olivat irti. Hups. No ne paikoilleen, ja kyllä tuli valoa!
Lampun kytkin ja maajohdot
Johdot teipattuina |
Lopuksi vielä suuntasin valot jotka olin asentanut, sekä ajovalot. Lopputulos näkyy alhaalla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti