perjantai 17. elokuuta 2012

Korjaamon toimintaprosessi -juliste


Ensimmäisenä harjoitustyönä teimme korjaamon toiminnasta kertovan julisteen.
Korjaamon toimintaprosessi alkaa tietysti siitä, että asiakas tekee ajanvarauksen. Sen yhteydessä sovitaan ajankohdasta, luovutuksesta, hinnoista, kerrotaan auton ja omistajan tiedoista ja työvarauksen sisällöstä. Tällöin voi myös yrittää myydä asiakkaalle lisää huoltoja tms.
Sen jälkeen tehdään tarvittavat esivalmistelut, tilataan tai haetaan osia, laitetaan tarvittavat työkalut esille ja lähelle työpistettä. Auto vastaanotetaan ja asiakas saattaa tuoda omia varaosia.
Stten aloitetaan työn tekeminen. Auto valmistellaan esimerkiksi koeajamalla ja laittamalla istuin-, lattia- ja rattisuojat paikoilleen. Asentaja tekee työt huolto- ja korjausohjeita noudattaen. Jos löydetään uusia vikoja, niistä ilmotetaan asiakkaalle ja asiakkaan halutessa ne korjataan. Kun työ on tehty, asentaja tekee tarvittavat koeajot, auton siistimiset ja tarkistaa että huollot ja korjaukset on tehty ohjeiden mukaisesti. Autosta irrotetut osat säästetään siihen asti, että asiakas on hakenut autonsa pois, jos hän haluaa niitä mukaansa ottaa.
Työ laskutetaan. Kun asiakas hakee autonsa pois, hänen kanssaan käydään läpi lasku ja tehty työ. Hänelle kerrotaan tehdyistä havainnoista ja korjaussuosituksista.
Asiakkaalle voidaan lähettää tyytyväisyys -kysely, jonka avulla parannetaan työn laatua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti