tiistai 28. lokakuuta 2014

Nissan Almera Kytkinremppa

Miskan ja mun kaverin auto tuli koululle kytkimen vaihtoon. Se oli onneksi suhteellisen helppo homma, ei ollut inhottavia välejä, joihin olisi täytynyt taiteilla joku työnkalu niin että pultti olisi saatu auki. Oltaisiin saatu koko homma kasaan päivässä, mutta autoon piti tehdä sitä sun tätä muutakin. Huomaa kehityksen kun vertaa, että ensimmäiseen vaihteiston irti ja takaisin laittamiseen meni kolmen viikon hallipäivät.

Ensin otettiin irti akku ja ilmansuodattimenkotelo, että saatiin vaihteiston päältä kaikki tarvittavat osat irti.

Koska toinen moottorin kannatin on vaihteistossa kiinni, täytyi sen irtioton ajaksi laittaa moottoripukki tukemaan moottoria.
Alapallot piti ottaa irti, että vetarit saatiin vedettyä pois.

Sitten ne vain tönäistiin irti.
Kytkin irti!

Vaihdettiin siis uusi paineasetelma, kytkinlevy ja painelaakeri.

Osat päinvastaisessa järjestyksessä takaisin ja oikeisiin momentteihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti